تبلیغات

پیام های مناسبتی
آخرین ارسال های تالار
تربت مطهر امام حسین(ع) در روز عاشورا خونین رنگ شد

با گذشت نزدیک به 1400 سال از فاجعه خون بار عاشورا همچنان این داغ در آسمان و زمین تازه است و کائنات، عزادار فرزند پیامبر حسین بن علی(ع) است.

تربت موجود در موزه حرم امام حسین(ع) دیروز، 5 آذرماه، در روز عاشورا به رنگ خون درآمد.
این تربت از ساعت 9:30 صبح عاشورا به وقت کربلا به رنگ خون مبدل شد.
این حادثه در مقابل چشمان حیرت زده شاهدان عینی‌ رخ داد و مقامات رسمی آستانه مقدسه امام حسین (ع)‌ آن را تأیید کردند.
همچنین، دیروز شیخ عبدالمهدی کربلائی، تولیت آستان مقدس امام حسین(ع) و شمار زیادی از خبرنگاران شبکه‌های ماهواره‌ای، زائران اباعبدالله الحسین(ع) و شخصیت‌های دینی، علمی، فرهنگی و دانشگاهی از این منظره عبرت‌انگیز بازید کردند.
سیدحسن الحکیم، از اساتید حوزه علمیه در عراق، مبدل شدن رنگ تربت حرم امام حسین(ع) به رنگ خون را تعبیری غیبی از مظلومیت امام حسین(ع) دانست و گفت: اعتقاد مؤمنان به اباعبدالله الحسین(ع) محدود به این معجزه در موزه آستان مقدس سیدالشهداء(ع) نمی‌شود.
ادامه مطلب را بخوانید و تصاویر بیشتر را تماشا بکنید....


:: ادامه مطلب
ن : talati
ت : 16 دی 1391
بازدید : 129
نظرات : 0
اربعین حسینی و اسرای کربلا
نویسنده: یدالله حاجی زاده
 
  بیستم ماه صفر در تاریخ، به عنوان اربعین حسینی مشهور شده است. در برخی از روایات به بزرگداشت این روز اشاره شده است. در حدیثی از امام حسن عسکری زیارت اربعین به عنوان یکی از نشانه‌های مؤمن شمرده شده است.[1] «اربعین» در منابع، بیشتر به دو رویداد اشاره دارد:
1-   روز مراجعت اسرای کربلا از شام به مدینه؛
2-   روزی که جابر بن عبدالله انصاری به زیارت قبر امام حسین(ع) مشرف شد.
  اما در اینکه در این روز اسرای کربلا به کربلا رسیده باشند، تردیدی جدی وجود دارد.
  شیخ مفید در «مسار الشیعه» آورده است:
 «روز اربعین، روزی است که اهل بیت امام حسین(ع)، از شام به سوی مدینه مراجعت کردند و نیز روزی است که جابر بن عبدالله برای زیارت امام حسین(ع) وارد کربلا شد».[2]
 
  شیخ طوسی در «مصباح المتهجّد»[3]و ابن اعثم در الفتوح[4] نیز همین مطلب را ذکر کرده‌اند. میرزا حسین نوری می‌نویسد:
«از عبارت شیخ مفید و شیخ طوسی استفاده می‌شود که روز اربعین روزی است که اسرار از شام به مقصد مدینه خارج شدند. نه آنکه در آن روز به مدینه رسیدند.[5] ».........ادامه


:: ادامه مطلب
ن : talati
ت : 12 دی 1391
بازدید :
نظرات :
موضوع «چگونگی صلوات بر پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع)»

 

به گزارش خبرگزاری اهل‏بیت(ع) ـ ابنا ـ در پی بی توجهی مسؤولین رژی شبکه دوم سیما و تهیه کنندگان برنامه "زنده باد زندگی" در پخش «صلوات ابتر»، یکی از فضلای حوزه علمیه قم این بی توجهی را مخصوص صدا و سیما ندانست و اذعان داشت: "متاسّفانه استفاده از «کلیشه صلوات ابتر» در کتاب ها و جزواتی که در داخل ایران چاپ می شود هم بسیار رایج است و عده ای به آن اهمیت نمی دهند".

«حجت‌ الاسلام عباس جعفری» با ابراز تعجب از اینکه صلوات ابتر حتی در نوشته ها و سخنان برخی از بزرگان هم وجود دارد تأکید کرد: "موضوع «چگونگی صلوات بر پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع)» از مباحث مهم و حساس فقهی، کلامی و تاریخی بین شیعه و سنی است. واژه صحیح و کامل صلوات در روایات دینی و سیره بزرگان تشیع از قدیم تا حال، عبارت «اللّهم صلّ علی محمّد و آل محمّد» و یا «صلّی الله علیه و آله» است؛ اما برخی اهل سنّت در اثر حاکمیت ظالمانه بنی امیه و بنی عباس و به دلیل عدم اعتقاد آنان به مقامات خاص اهل بیت(ع) ـ از جمله مقام عصمت، امامت و جانشینی بلافصل پیامبر اکرم(ص) ـ به جای بیان و ادای کامل و صحیح صلوات، آن را به صورت «صلّی الله علیه و سلّم» نوشتند و می‏نویسند که البته نادرست و ناقص است".

وی با اشاره به اینکه این تحریف، تصادفی نبوده بلکه برنامه ریزی شده بوده است تصریح کرد: "کسانی که این تحریف را انجام دادند و می دهند با این کارشان واژه «آل» را حذف کرده و «اهل بیت پیامبر(ص)»" را نادیده گرفته اند. این همان صلوات ابتر هست که در روایات از آن نهی شده است".

این کارشناس مسائل مذهبی به تحقیقات مفصلی که در این زمینه شده است هم پرداخت و ادامه داد: "مثلاً در این باره کتابی با عنوان «الصلاة البتراء» به قلم «حجت الاسلام سیّد هاشم المدنی» تألیف و به وسیله انتشارات موسسة الکوثر در قم چاپ شده است"

دبیر شورای کتاب مجمع جهانی اهل بیت(ع) اضافه کرد: "خلاصه آن کتاب را هم انتشارات مجمع جهانی اهل بیت(ع) با عنوان «مختصر الصلاة البتراء؛ دراسة عقائدیة تاریخیة روائیة و فقهیة مقارنة»  منتشر نموده است که مطالعه، نشر و تبلیغ آن ها را به همه توصیه می کنم".

جعفری درباره مطالب این کتاب هم توضیح داد: "در این کتاب، با روش و اسلوب منطقى و صحیح ثابت شده است صلواتی که از سوی خداوند تبارک و تعالی و پیامبر بزرگوار اسلام(ص) به آن امر شده، همانا «اللّهم صلّ على محمّد و آل محمّد» و «صلّى الله علیه و آله» می‌باشد. همچنین بنا بر مطالب ادله مطرح شده در این کتاب، حذف «آل» در صلوات جایز نبوده و استدلال مخالفین برای این حذف، پایه و اساس درستی ندارد. در واقع شواهد تاریخی نشان می دهد این تحریف از زمان دولت بنی‌امیه که از دشمنان سرسخت اسلام و اهل‌بیت(ع) بودند، در میان مردم مطرح و تبلیغ گردید".

وی اضافه کرد: "از جمله مباحث دیگری که در این کتاب مطرح شده است، این است که از یک سو، اضافه نمودن «صحابه» به جای « آل» در جهت مبارزه با شخصیت، جایگاه و مرجعیت اهل‌بیت(ع) بوده است و از سوی دیگر، اضافه نمودن «و سلّم» نیز در همین راستا قابل تفسیر است؛ زیرا خواسته‌اند بدون دلیل شرعی در برابر حذف «آل» آن را اضافه نمایند تا سیاق عبارت و اصطلاح را زیبا جلوه دهند"!

حجت الاسلام جعفری در پایان از دقت نظر و آسیب شناسی بموقع "خبرگزاری ابنا" نسبت به این مسأله مهم  و نیز بازنشر این آسیب‏شناسی در رسانه های شیعی دیگر قدردانی کرد.

 

.....................



:: لینک ثابت
ن : talati
ت : 24 آذر 1391
بازدید : 149
نظرات : 0
متن کامل زیارت عاشورا همراه با ترجمه فارسی

 اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ رَسُولِ اللَّهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا خِیَرَةَ اللَّهِ و َابْنَ خِیَرَتِهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ اَمیرِالْمُؤْمِنینَ و َابْنَ سَیِّدِ الْوَصِیّینَ

سلام بر تو اى ابا عبداللّه سلام بر تو اى فرزند رسول خدا سلام بر تو اى برگزیده خدا و فرزند برگزیده اش سلام بر تو اى فرزند امیر مؤ منان و فرزند آقاى اوصیاء

*- اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ فاطِمَةَ سَیِّدَةِ نِساَّءِ الْعالَمینَ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا ثارَ اللَّهِ وَ ابْنَ ثارِهِ وَ الْوِتْرَ الْمَوْتُورَ

سلام بر تو اى فرزند فاطمه بانوى زنان جهانیان سلام بر تو اى که خدا خونخواهیش کند و فرزند چنین کسى و اى کشته اى که انتقام کشته گانت نگرفتى

*- اَلسَّلامُ عَلَیْکَ وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکُمْ مِنّى جَمیعاً سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ

سلام بر تو و بر روانهائى که فرود آمدند به آستانت ، بر شما همگى از جانب من سلام خدا باد همیشه تا من برجایم و برجا است شب و روز

*- یا اَباعَبْدِاللَّهِ لَقَدْ عَظُمَتِ الرَّزِیَّةُ وَ جَلَّتْ وَ عَظُمَتِ الْمُصیبَةُ بِکَ عَلَیْنا وَ عَلى جَمیعِ اَهْل ِالاِْسْلامِ

اى ابا عبداللّه براستى بزرگ شد سوگوارى تو و گران و عظیم گشت مصیبت تو بر ما و بر همه اهل اسلام

*- و َجَلَّتْ وَ عَظُمَتْ مُصیبَتُکَ فِى السَّمواتِ عَلى جَمیعِ اَهْلِ السَّمواتِ فَلَعَنَ اللَّهُ اُمَّةً اَسَّسَتْ اَساسَ الظُّلْمِ وَ الْجَوْرِ عَلَیْکُمْ اَهْلَ الْبَیْتِ

و گران و عظیم گشت مصیبت تو در آسمانها بر همه اهل آسمانها پس خدا لعنت کند مردمى را که ریختند شالوده ستم و بیدادگرى را بر شما خاندان

 ادامه دعارا در ادامه مطلب بخوانید ........ التماس دعا


:: ادامه مطلب
ن : talati
ت : 16 آذر 1391
بازدید : 174
نظرات : 0
تمام نداشتن ها یکسان نیستند!

این مطلب را از سایت" ولایت فقیه و حکومت اسلامی "انتخاب کرده ام

نداشتن مال، نداشتن سلامتی، نداشتن منصب، نداشتن شهرت، نداشتن زیبایی، نداشتن بصیرت و ... .

همه ی موارد فوق، در یک نقطه، مشترکند و آن هم «نداشتن» است؛ اما تمام نداشتن ها یکسان نیستند. بعضی چیزها را که نداشته باشی هم خودت را از سعادت، محروم میکنی و هم برای همیشه، نفرین و سرزنش برای خود می خری! نمونه اش همین «بصیرت» است که اگر در بعضی افراد، وجود داشت سرنوشت تاریخ، جور دیگری رقم می خورد.

بگذار برایت مثال بزنم؛ «عبیدالله بن حر جعفی»!

امام حسین (علیه السلام) برای او پیغام فرستاد که به او بپیوندد. بهانه آورد و نپذیرفت. پاسخ او را که برای امام آوردند، خود سیدالشهدا (علیه السلام) نزد او رفت و در نقش یک راه بلد، راه نجات را به او نشان داد. اما... اما امان از بی بصیرتی! به امام گفت: «اسب و شمشیرم را می دهم!» امام به او فرمود: ما خودت را می خواستیم؛ به اموالت احتیاج نداریم.1 البته «عبیدالله» پس از حادثه ی کربلا به شدت ابراز پشیمانی کرد؛ اما دیگر دیر بود و کار از کار گذشته بود.2

نافذ البصیرهاما بشنوید از نقطه ی مقابل! از سلطان بصیرت و خدای بینش! او کسی نیست جز «عباس بن علی بن ابیطالب» (علیه السلام) . در کربلا برای او «امان نامه» آوردند و امنیت او را به شرط جداشدن از امام حسین (علیه السلام) تضمین کردند. اما پاسخ عباس چه بود؟ او به شمر گفت: لعنت بر امان تو باد. آیا از من می خواهی که برادر و مولایم را رها کرده و از ملعونین، اطاعت کنم؟... 3همین بصیرت بالا و معرفت عمیق بود که اباالفضل را باب الحوائج کرد و باعث شد امام معصوم، او را «نافذ البصیره» بخواند.4

و تو ای دوست من! بدان که «نداشتن بصیرت» تو را به چاه گمراهی، می کشاند؛ چون«بصیرت، نورافکن است؛ بصیرت، قبله‌نما و قطب‌نماست. توى یک بیابان، انسان اگر بدون قطب‌نما حرکت کند، ممکن است تصادفاً به یک جائى هم برسد، لیکن احتمالش ضعیف است؛ احتمال بیشترى وجود دارد که از سرگردانى و حیرت، دچار مشکلات و تعب هاى زیادى شود. قطب‌نما لازم است؛ بخصوص وقتى دشمن جلوى انسان هست. اگر قطب‌نما نبود، یک وقت شما مى‌بینید بى‌ساز و برگ در محاصره‌ى دشمن قرار گرفته‌اید؛ آن وقت دیگر کارى از دست شما برنمى‌آید. پس بصیرت، قطب‌نما و نورافکن است. در یک فضاى تاریک، بصیرت روشنگر است. بصیرت راه را به ما نشان میدهد.»5

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1- موسوعة کلمات الامام الحسین/ ص 365

2- حیاة الامام الحسین/ ج 3/ ص 363 به نقل از مقتل خوارزمی 

3- لهوف/ سید بن طاووس/ ص122

4- امام صادق علیه السلام درباره عمویش عباس می فرماید: «کان عمنا العباس نافذ البصیرة; عموی ما عباس دارای بصیرت ژرف بود.» (نفس المهموم، ص 176)

5- بیانات مقام معظم رهبری  در دیدار جوانان قم/ چهارم آبان 1389



:: لینک ثابت
ن : talati
ت : 6 آذر 1391
بازدید : 284
نظرات : 0